Bubberman dakbedekking over Woub: “Wij kunnen echt niet meer zonder!”

Bubberman dakbedekking, aangesloten bij VEBIDAK, heeft 10 medewerkers, lost wekelijks zo’n 15 tot 20 lekkages op en heeft daarnaast veelal nog zo’n vijf grotere projecten lopen. Dat werk verliep altijd eigenlijk al prima, maar voor Mariska op kantoor was het een onoverzichtelijke bedoeling. “Eerst schreef ik alles op losse briefjes, maar dan raakte ik die briefjes kwijt. Toen ging ik werken met een notitieboekje, maar dat blééf zoeken. Zeker met al die mailtjes, WhatsAppjes en telefoontjes erbij. Nu zetten we alles in Woub, weet iedereen meteen wat hij moet doen, is de administratie altijd op orde en vinden we alles heel makkelijk terug als het nodig is.”

Tools: WeFact
Organisatie: 10 medewerkers
Projecten: Renovatie dakbedekking
Woub pakket: Standaard

Woub inrichten zoals jij het wilt

Bubberman dakbedekking was een van de eerste bedrijven die Woub ging gebruiken. Ze hielpen ons met de ontwikkeling van Woub en denken nog steeds mee over hoe we de app alsmaar beter kunnen maken. Bubberman werkt voor grote VvE’s en particulieren.

Mariska: “We werken al jaren samen met Karel Kamp BV, het bedrijf waar het idee voor Woub is ontstaan. Zo kwam het, dat Lorenzo ons benaderden om mee te denken. Ik was heel erg blij, want ik had meteen een goed gevoel bij Woub. Voor mijn man Rinus was dat anders. ‘Dat gaat toch niet werken voor ons’, zei hij. Maar ik zei: ‘We kunnen het júist voor ons bedrijf werkbaar maken, want we kunnen het ons op eigen manier gebruiken.’ Toen hebben we samen Woub ingericht en was ook Rinus snel overtuigd.” 

Alles over een project op één plek documenteren

Het idee voor Woub ontstond inderdaad bij Karel Kamp. We waren daar de chaos van al die brokjes informatie over projecten helemaal zat. Appjes, telefoontjes, mailtjes, briefjes…dat moest toch slimmer kunnen? In Woub koppelden we het snelle en makkelijke van WhatsApp aan alle projectinformatie. Zodat je alles wat over een project wordt gecommuniceerd op één plek documenteert en dus ook altijd makkelijk terug kan vinden. Door ook nog projectlijstjes toe te voegen weet iedereen precies wat er speelt en wat hij moet doen. Taken die klaar zijn vink je af, loop je ergens tegenaan, dan zet je het in de app (al dan niet met een foto). 

Betere communicatie met iedereen

Mariska: “Alles in mijn hoofd opslaan en zo snel mogelijk ergens opschrijven werkte natuurlijk niet. Maar dat is wel hoe het ging. Los van dat we daardoor altijd een vol hoofd hadden, gingen er ook dingen mis. We hebben bijvoorbeeld wel eens bij een verkeerd dak een steiger opgebouwd, doordat die adressen heel erg op elkaar leken. En bijna verkeerde materialen toegepast, omdat de wens van de klant niet goed was doorgekomen. Dat kan ons nu echt niet meer gebeuren.”

“Zodra een nieuw project binnenkomt zetten we het in Woub en vanaf dat moment vindt daar alle communicatie plaats. We hebben alle projectinformatie dus altijd voorhanden en iedereen ziet wat er op een project gebeurt. Er is betere communicatie met iedereen, ook met de klant. Klanten hoeven niet meer lang te wachten op offerte, krijgen direct foto’s als we zijn geweest en worden meteen geholpen als ze een vraag hebben.”

Betere service naar de klant

“Woub gebruiken levert ons tijdwinst op, doordat we nu heel snel met elkaar kunnen schakelen. We hoeven niet steeds met elkaar te bellen voor vragen. We nodigen de beheerders van onze vastgoedklanten ook vaak uit voor Woub, zodat zij kunnen zien waar wij mee bezig zijn. Dat maakt het werk makkelijker, het hoeft allemaal niet meer via de mail, ze zien het gelijk. Ook met particuliere klanten doen we dat. Bij de meer complexe daken hebben klanten altijd vragen, maar ik kan niet alle vragen beantwoorden. Dus kunnen ze nu hun vragen stellen in Woub en kan Rinus ze beantwoorden.”

Minder stress

“Ik heb ook minder stress, want als er iets in Woub staat en ik kom er niet aan toe, dan blijft het erin staan tot ik het nodig heb. Er zijn niet allerlei losse briefjes en werkbonnen meer. Het komt niet meer voor dat ik iets ergens op de achterkantje van een boekje heb opgeschreven.”

Meer lol in het werk

“Woub maakt ons werk dus een stuk lichter. De service naar de klant is beter en we werken niet meer tot ‘s avonds laat, waardoor ons privéleven is verbeterd. Meer lol hebben we ook. Er gaat minder mis, we werken lekker door en het allerleukst: ik kan overal werken, want als ik ergens anders ben kan ik altijd even in Woub kijken. Ik heb het op mijn computer én op mijn telefoon.”

Zeg niet meteen dat het niks voor jou is

Nog tips voor andere bedrijven?

“Ja. Probeer het. Zeg niet meteen dat het niks voor jou is. Denk niet dat het lastig is, omdat je zelf al een programma hebt. Je kan Woub inrichten zoals je het wilt. Op zo’n manier dat het voor jouw bedrijf werkbaar is. Het levert je heel veel tijdwinst op. Het is voor ons nu zo vanzelfsprekend. Ik maak een projectje aan en iedereen weet wat hij moet doen. Zij zetten de foto’s erin, uren en materialen, dus daar hoef ik niet meer om te vragen. Ik zie in één oogopslag wat er gedaan is en wat ik moet factureren. Wij kunnen echt niet meer zonder Woub!”

Ontdek gratis alle voordelen van Woub