Een slimme samenwerking begint bij het juiste communicatiemiddel. Lees hier hoe 1095 bedrijven meer rust in hun werk ervaren door blije vakmensen, blije klanten en meer winst.
Alles
21-50 medewerkers
50+ medewerkers
6-20 medewerkers
Aannemersbedrijf
Betonrenovatie
Civiele techniek
Dakdekkersbedrijf
Gevelrenovatie
Glasbouw
Hekwerk & toegangstechniek
Hoveniersbedrijf
Installatiebedrijf
Interieurbouwer
Kozijnen
Nieuwbouw
Schilderbedrijf
Signing
Vastgoedonderhoud
Vloerspecialist
Voegbedrijf
Woonwinkel
Zwembaden en biopools
Bouwbedrijf Claassen en Smits
Op het moment dat opdrachtgevers een keuze moeten maken uit verschillende offertes, dan kiezen ze eerder voor ons, omdat we ze gelijk meenemen in het traject en alles inzichtelijk maken. Zij waarderen onze betrokkenheid en snelle respons, zelfs als we niet de goedkoopste optie zijn.
Met een team van 7 dames, adhoc taken, verschuivingen tussen projecten en een tweede locatie in Marbella, Spanje, is Woub de rode draad binnen Studio de Blieck geworden. Het was essentieel om een naadloze communicatiestroom te handhaven. Het beste van alles: iedereen gebruikt en begrijpt het systeem van Woub. Het is megasimpel.
Klanten verwachten steeds meer inzicht in wat is afgesproken en of het ook daadwerkelijk wordt gedaan. Ik geef ze geen ongelijk. Ik wilde Woub dan ook echt hebben om onze klanten mee te nemen in het hele traject. Er zijn geen open eindjes meer zijn, alles kan gestroomlijnd worden doorgevoerd en er wordt niks meer vergeten.
Voorheen deden we er drie dagen over om alle project- en managementinformatie te verzamelen en te factureren. Dit doen wij tegenwoordig in 1 dag. Alle projectinformatie kan vanaf 1 plek gedownload worden in plaats van op 10 verschillende plekken gezocht worden.
In plaats van een nieuw servicebezoek met faalkosten gaan we naar extra tijd voor nieuwe projecten met hogere winstmarges en positiviteit. Woub is een ideale oplossing die ons in staat stelt om zelfstandig te schakelen tussen de projecten, zonder enorme communicatie uitdagingen.
‘’Opdrachtgevers kunnen makkelijk en snel met ons communiceren en hebben al hun belangrijke documenten op één plek. Dit helpt ons om aan de verplichtingen te voldoen die de nieuwe Wet kwaliteitsborging met zich meebrengt.’’
Ook prettig voor onze klanten: alle foto’s – van de voorsituatie, tijdens de verbouwing en de oplevering – staan allemaal in Woub. Bij de oplevering, kunnen we met één druk op de knop een Wkb projectdossier maken.
Het is simpelweg onmogelijk om 100% van de informatie te onthouden. We hadden het besef dat we een meer gestructureerde en geautomatiseerde communicatieaanpak nodig hadden om de projecten soepeler te laten verlopen.
‘’Als ik er nu aan denk dat we weer terug naar pen en papier moeten en het uitprinten van de werkbonnen, dan kan ik me dat gewoon niet meer voorstellen. De kosten van Woub verdienen we nu dubbel en dwars terug.’’
''Met Woub is alle informatie up-to-date. Wij hoeven niet meer onze projectleiders te bellen met de vraag: ‘Hoe staat het ermee?’ of ‘Is het project al klaar?’. Dat kunnen we allemaal in Woub zien.''
''Onze schilders staan nu minder vaak stil. Er gaat nauwelijks nog iets mis, waardoor ze lekker kunnen doorwerken. De faalkosten zijn veel lager. Door Woub besparen we nu tienduizenden euro’s per jaar. Ik raad het iedereen aan.’’
“We gebruiken Woub onder andere om per project te registreren wat de jongens op de bouw gedaan hebben. Ze maken elke dag foto’s, alles staat nu dus op 1 plek. Ideaal als bijvoorbeeld iemand ziek is en een ander het even over moet nemen. ''
''Welke wijzigingen er ook komen, iedereen die bij het project betrokken is, weet dat nu meteen. De checklist is de mooiste functie. En het werkt goed samen met Syntess. Woub is leidend in de communicatie.''
“De faalkosten halveerden, een jaarlijkse besparing van €200.000. Communicatie is een grote stoornis. Er is altijd ruis. Woub is een tool waarmee je je communicatie op projectniveau sluitend kan maken. En dat scheelt tijd, ergernis en geld. ”
"Door de chat en checklist zijn er bijna geen vragen meer en wordt er een stuk minder heen en weer gebeld. De lijnen zijn nu korter en sneller. Onze faalkosten zijn zeker gedaald. Ook krijgen de jongens geen papierwerk meer mee."
"Mijn team reageerde wel even sceptisch: Moet dat nou, nog meer software? Moeilijk man!’. Maar ik zag het voordeel, zette door en nu is iedereen volledig overtuigd.”
''Ik zocht een zo simpel mogelijke manier om met elkaar te communiceren. Woub is die manier. Gevoelsmatig is het als WhatsApp. Daardoor raakt het heel snel vertrouwd. De eenvoud is de kracht.''
“Woub heeft ons nu al heel veel opgeleverd. We hebben nu een fulltime werkvoorbereider minder nodig, dus dat scheelt ontzettend veel geld. We zijn van drie naar twee monteurs gegaan. Met anderhalf fte minder maken we nu meer omzet.”
‘’Ik heb nu overzicht en iedereen weet wat hij moet doen. Het scheelt zoveel tijd en ergernis. Doordat onze onderaannemers ook allemaal in Woub zitten kunnen we nu heel snel communiceren. Iedereen weet wat er speelt, we hebben superkorte lijnen.”
“Het geeft zoveel rust, transparantie en duidelijkheid. En het scheelt tijd! Ik ben nog steeds heel blij dat we zo tegen Woub zijn aangelopen, we kunnen ons inmiddels geen leven meer voorstellen zonder Woub.”
“Ik merkte direct dat hier gekeken is naar wat echt goed werkt voor de mensen op de werkvloer. Het is simpel en doeltreffend, alle communicatie over een project staat altijd op één centrale plek en iedereen kan er altijd bij.”
‘Onze jongens hoeven nergens meer op te wachten. Ze hebben meer tijd om hun werk te doen en kunnen dus doen wat ze zo leuk vinden. Zonder allerlei gezeik. Meer lol in je werk herkennen wij zeker!’’
‘’Woub levert ons tijdwinst op, doordat we nu heel snel met elkaar kunnen schakelen. Nu zetten we alles in Woub, weet iedereen meteen wat hij moet doen. We hoeven elkaar niet meer steeds te bellen voor vragen. We kunnen niet meer zonder.’’
“De mannen buiten werken er ook goed mee. We kunnen nu duidelijk en snel met elkaar communiceren. Zitten ze ergens mee, dan zetten ze het gelijk in Woub. Dat scheelt een hoop telefoontjes en losse briefjes!
“Het is voor onze opdrachtgevers leuk om te zien hoe hun oorspronkelijke wens tot uiting wordt gebracht. Door Woub kan er net sneller geschakeld worden op diverse vlakken. Dat is dus een win-winsituatie.”
Op kantoor maken de werkvoorbereiders de projectdossiers en zodra de uitvoerder het projectdossier aan collega's toewijst, worden automatisch alle medewerkers voor dat project toegevoegd.
"Het grote voordeel is dat alle informatie en communicatie nu vastligt op één plek. Als zo’n project jaren later weer actueel wordt, kunnen we eenvoudig terugzoeken hoe het destijds verliep."