Geen faalkosten meer door Woub, Sibbing Schilderwerken vertelt hoe

Sibbing Schilderwerken bestaat al bijna 100 jaar. Mirella Sibbing nam het bedrijf in 2007 over van haar vader, die het weer had overgenomen van zíjn vader. Mirella leidt het bedrijf nu samen met haar man en dat klinkt misschien romantisch, maar dat was het lange tijd helemaal niet. Met zo’n 100 projecten per jaar en constant 5 à 6 projecten die tegelijk lopen, ging het eigenlijk al-tijd over werk. Dan zaten ze ’s avonds aan tafel: ‘Oh ja, er was nog dit en dit. En dit en dit, kun je dit niet vergeten?’ En de ander dacht dan: ‘Denk je nou echt dat ik dat ga onthouden?’ En zo ging er vervolgens van alles mis. Nu gebruikt Sibbing Schilderwerken Woub en, vertelt Mirella: “Ons huwelijk is weer helemaal fantastisch, want we lopen niet meer te bakkeleien over allerlei geneuzel. Bovendien hebben we geen faalkosten meer.” Kortom:

Ga het proberen, binnen een dag ben je verkocht.

Het is, zoals Mirella dat zegt “het mooie oude werk,” dat Sibbing Schilderwerken leuk vindt om te doen. Musea, monumenten, restauraties. Zo is het bedrijf ooit begonnen en dat is in die 100 jaar eigenlijk nauwelijks veranderd. Met zo’n 15 medewerkers doen Mirella en haar man dus vooral “oud werk” zoals ze het zelf liefdevol noemen. Vaak zijn dat volledige metamorfoses. Zoals nu in een museum in Delft. Een prachtig mooi oud pand. In het rijksmonument brengt Sibbing alle witte muren weer terug in de originele staat door behang aan te brengen dat exact lijkt op het oorspronkelijke behang uit 1890. En in Voorschoten veranderen de standaard kleuren in een koetshuis op een landgoed in een kleurrijk palet van roze-rood en lavendelblauw.

Tientallen belletjes, mailtjes en appjes per dag Het werk is geweldig, maar alles wat er omheen gebeurt zorgde lange tijd voor een hoop frustratie. Er speelt zoveel rondom die projecten. Dan is er ergens houtrot en moet de timmerman komen. Of er is een ruitje kapot. Of de loodgieter moet komen. Zo zijn er tientallen van dat soort belletjes, mailtjes en appjes per dag. En door alle hectiek van de dag vergeet je er dan dus altijd wel een paar. Het gevolg: de timmerman is drie dagen te laat, de verkeerde verf wordt besteld, de schilders gaan op pad met onvoldoende spullen en ga zo maar door.

Tot Mirella van een ander bedrijf hoorde over Woub. In dat gesprek vertelde Mirella over hoe druk het allemaal was en ‘Phoe, al die appjes, belletjes en mailtjes.’ Waarop de ander zei: ‘Wij werken nu met Woub en dat is zo fantastisch, er is veel meer structuur op de werkvloer.’ Mirella was meteen geïnteresseerd, belde ons op en niet veel later was Sibbing Schilderwerken een vaste gebruiker van Woub ☺.

Na een dag al verkocht “We waren op dat moment al bezig met een CRM, maar dat ging zo moeizaam…,” vertelt Mirella. “Toen zag ik hoe Woub werkte en dat zag er zo simpel uit! Ik dacht: volgens mij werkt dit veel sneller en makkelijker. We zijn het gaan proberen en na een week, nou eigenlijk een dag, waren we verkocht. Het is fantastisch.”

Niet meer gestalkt de hele dag “Iedereen zit nu per project bij elkaar in de app, kan dus heel makkelijk met elkaar communiceren, maar heeft ook altijd alle projectinformatie bij de hand. Of het nou gaat om spullen die nodig zijn of meer- en minderwerk, iedereen is meteen op de hoogte. Bij houtrot maken we hop, een foto en iedereen weet dat de timmerman moet komen. We voegen de timmerman toe aan de app en hij communiceert via Woub meteen wanneer hij komt en wat het gaat kosten en iedereen kan dat zien. Er is geen ruis meer in de communicatie op projectniveau.”

Ontdek gratis alle voordelen van Woub